nuffnang ads

Monday 30 May 2011

BEGITULAH TERCETUSNYA....

hye you all..
lets begin...bagaimana zaf.co boleh ter-wujud....
pada perancangan asal, si zamir(pencetus idea) ni hanya ingin ber-patner dengan kakaknya sahaja iaitu Aida(sy la tu ** ngeee) tapi pada ketika itu dia mempunyai seorang kawan baik (brotherhood habis act! hahaha) so dalam fikiran dia 'dia kawan baik aku...dalam ramai2 kawan dia je aku rasa boleh ngam & faham aku so aku nak dia sama2 senang ngan aku) then, he decide to invite Fahmi to join us..i have no objection because errmmmm, ntah.but i'm ok with that.
*please noted that all of this discussion is before 'apek'(fahmi) got his fame..& in fact we have know him     
  quite for a long time.

ok, sebenarnya sebelum zaf.co muncul, terlalu banyak idea2 yang datang..pelbagai2 jenis perniagaan dicadangkan..(terutamanya oleh -zamir)
zamir : aku nak bukak bengkel kereta la...
along(aida) : along nak bukak RESTORAN(semangat gila..impian sejak kecik)
fahmi : aku mmg dh ada kedai makan....(ooopps along lupa la apek nak buat bisness ape hehe sorry)


pendek kata masing2 ada impian masing2...tapi bila difikir2..dikenang2..ditimbang2..dikira2 kami sepakat untuk meceburkan diri dalam perniagaan pakaian (clothing line) bukan setakat pakaian sahaja..termasuk juga accessories,seluar,& semua yg berkaitan dengan pakaian...


tapi bukan mudah, kami yang mana masing2 tidak mempunyai sebarang pengalaman dalam bidang ini...ialah zamir&fahmi dari kecik hanya kenal BOLA...along (aida) pulak mempunyai degree dalam bidang 'interior architecture'...jadi mmg kami pecah kepala lah nak memikirkan langkah2 seterusnya...namun itu semua bukan alasan untuk tidak mencuba. kami memberanikan diri untuk bertanyakan kepada sesiapa sahaja yang kami rasa dapat membantu.. bak kata orang2 lama 'malu bertanya sesat jalan' jadi kami hilangkan semua rasa2 negatif itu...


maka setelah semua sepakat...kami bersetuju untuk meneruskan rancangan itu...dan seterusnya mencari nama untuk brand kami...(lagi satu hal yg payah..) OMG...hahaha mcm2 nama lah keluar...tapi akhirnya kami bersetuju untuk menggunakan nama kami sendiri untuk brand ini...dengan itu wujudla Z(zamir) A(aida) F(fahmi) =ZAF.co....


langkah seterusnya........sila nantikan entry akan datang. 


peace! assalammualaikum.. :)

No comments:

Post a Comment